Piektdiena, 25. Oktobris, 2024

Reizes skatīts: 8081
Karte

Apraksts

Lielā iela - Ķēniņkalns – Soda priede - Talsu Novada Muzejs - Talsu Luterāņu baznīca – Kalna iela

Talsi vēstures avotos pirmoreiz pieminēti 1231. gadā. Talsi lepni tiek dēvēti par deviņu pakalnu pilsētu uzsverot, ka tai ir par diviem pakalniem vairāk kā Romai.

Pastaigu pa Talsiem vēlams sākt Krišjāņa Valdemāra un Lielās ielas krustojumā dodoties Talsu ezera virzienā. Automašīnu iespējams atstāt bezmaksas stāvlaukumā pie universālveikala.

Pirmais ievērojamais apskates objekts šajā pastaigā ir ziedu veikals Zvaigžņu ielas un Lielās ielas krustojumā, kas ar nemainīgu interjeru un sortimentu šajā vietā darbojas jau vairāk kā 25 gadus. � ajā krustojumā iespējams arī baudīt brīnišķīgu skatu uz tālīno Vilkmuižas ezeru. Tālāk Lielā iela virzās lejup, arvien vairāk skatienam atsedzot Talsu ezeru un to ieskaujošos pakalnus.

Nonākot pie Talsu kultūras nama griežamies pa kreisi un dodamies augšup pa nogāzē izvietotajām akmens kāpnēm, lai to galā baudītu elpu aizraujošu skatu. Tālāk dodamies uz pieminekli “Koklētājs” ejot pa Ķēniņkalna nogāzes gleznainajām takām. “Koklētājs” ir 1997. gadā uzcelts piemineklis Brīvības cīņu varoņiem, tā idejas autors pirmās Latvijas brīvvalsts laikā bija tēlnieks Kārlis Zāle, taču to akmenī cirta tēlnieks Vilnis Titāns. Mūsdienās šis piemineklis ir viens no Talsi simboliem.

Ejot pa Laipu un Mālu ielām un nogriežoties pa kreisi Brīvības ielā iespējams nonākt līdz vēl citiem Talsu pilsētas simboliem. Pavisam netālu no Talsu Valsts Ģimnāzijas un Vācu kapiem, Brīvības ielas un Stendes ielas krustojumā viens otram iepretim atrodas divi nozīmīgi Talsu objekti – Soda priede, no kuras gan pēc 2005. gada janvāra vētras vairs vienīgi pāri palicis stumbenis, un kokā grebtā Talsu robežzīme, kas attēlo pilsētas ģerbonī attēloto ainu. Soda priede ir simbols Talsu apvidus ļaužu spītībai un drosmei 1905. gada revolūcijas laikā, jo tā arvien atgādina par tiem, kas pie tās tikuši nogalināti savu uzskatu dēļ.

Tālāk dodamies pa Saules ielu uz Talsu novada muzeju, pa ceļam izbaudot ainavu, kas Talsiem visvairāk raksturīga – skatu pāri Talsu ezeram uz Lielās ielas ēku sarkanajiem dakstiņu jumtiem. Vasarā, kad tiek darbināta ezerā esošā strūklaka, šis skats ir jo īpaši gleznains.

Talsu Novada Muzejs atrodas Oktes barona vasaras muižā un no ieskauj dendroloģiskais parks ar vairākiem interesantiem kokiem un skulptūrām. Pēc muzeja ekspozīcijas apskatīšanas varam tālāk doties pa Voldemāra Ruģēna ielu gar Talsu Katoļu baznīcu uz Lielo ielu (nelielu šī ceļa posmu jāiet pa grantētu taciņu, tad jāšķērso bruģakmeņiem klāta iela un jākāpj pa akmens kāpnēm).

Talsu Luterāņu baznīca atrodas Baznīckalnā, kas savulaik esot ticis saukts par Elku kalnu. Pakalna nogāzē izveidotas akmens kāpnes un taciņas un nonākot tā galā paveras skaits skats uz ezeru. Baznīca celta 1731. gadā un pie tās savulaik bijis Talsu pilsētas centrs.

Tālāk šķērsojot laukumu pie Luterāņu baznīcas griežamies Dzirnavu ielā pa kreisi un ejam līdz krustojumam ar Kalna ielu. � ajā krustojumā vēlreiz griežamies pa kreisi un dodamies lejup pa šo ielu līdz pat kādreizējajam Talsu ugunsdzēsēju depo. Kalna iela ir ļoti maza, gleznaina bruģēta ieliņa, kas ved uz Ezera ielu, kurā pagriežoties pa kreisi un ejot uz priekšu nonākam atpakaļ uz Lielās ielas.

Kontaktinformācija

• Novads: Talsu (bij.Talsu rajons)
  • Adrese:

Rotaļas
Nav neviena sludinājuma.

Aptauja

Nepareizi ievadīts lietotāja vārds vai parole!