Otrdiena, 18. Februāris, 2020
Kintija, Kora
iPhone Android Mob
TwitterFoursquareDraugiemFacebookFlickrVimeo
Viesnīcu preces
Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta
 
 
 
 

» Ziņas

Tūrisma nozares pārstāvji vēl nejūt atdevi no "Live Rīga" kampaņas, cerības liek uz nākamo sezonu

30.12.2009

Pagaidām "Live Rīga" kampaņas rezultātā nav palielinājies tūristu skaits un, iespējams, atdeve no Rīgas reklamēšanas kampaņas būs jūtama nākamajā tūrisma sezonā, atzina biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie tūrisma nozares pārstāvji.

Pagaidām "Live Rīga" kampaņas rezultātā nav palielinājies tūristu skaits un, iespējams, atdeve no Rīgas reklamēšanas kampaņas būs jūtama nākamajā tūrisma sezonā.

Viesnīcu tīkla "Reval Hotels" mārketinga vadītāja viesnīcām Latvijā Aiga Lapiņa norāda, ka "Live Rīga" ziemas kampaņas aktivitātes tika sāktas pārāk vēlu un pagaidām pagājis pārāk īss laiks, lai gaidītu grandiozus rezultātus.

""Live Rīga" noteikti nav īstermiņa projekts vai akcija, bet gan ilgtermiņa ieguldījums Rīgas tēla popularizēšanā un attīstībā, līdz ar to, iespējams, ziemā ieguldītie līdzekļi rezultātu dos pavasarī un vasarā," norāda Lapiņa.

Viņa atzīst, ka kopumā "Reval Hotels" "Live Rīga" kampaņu vērtē pozitīvi. "Vairākkārt esam pārliecinājušies, ka daudzās valstīs, kas atrodas netālu, piemēram, Somijā, Vācijā, Norvēģijā un Zviedrijā, vēl joprojām trūkst informācijas par Rīgu un Latviju kā interesantu un ievērības cienīgu galamērķi tūristiem un investoriem," atzīst Lapiņa.

"Runājot ar mūsu partneriem valstīs, kurās veiktas "Live Rīga" reklāmas aktivitātes, esam pārliecinājušies, ka tās ir pamanītas un vērtētas pozitīvi," sacīja "Reval Hotels" pārstāve.

Savukārt viesnīcas "Hotel Bergs" direktore Iveta Sprūdža atzīst, ka grūti izsekot, vai konkrēta rezervācija veikta, pateicoties "Live Rīga" veiktajām kampaņām.

"Rezultātu izmērīšanai varam minēt tikai "Hotel Bergs" mājaslapas apmeklētāju skaitu, kas nācis no "Live Rīga" mājaslapas - tie ir aptuveni divi apmeklētāji dienā, kas uzturas mūsu mājaslapā gandrīz trīs minūtes. Salīdzinājumam - no Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas mājaslapas pie mums nonāk apmēram divas reizes vairāk apmeklētāju, savukārt no Tūrisma attīstības valsts aģentūras mājaslapas apmeklētāju gandrīz nav, jo šajā platformā grūti atrast par viesnīcām ievietoto informāciju," atzīst Sprūdža.

Viņa norāda, ka sadarbību ar "Live Rīga" veidotājiem traucē mūsdienu tehnoloģiju neizmantošana, liedzot viesnīcām pašām piekļuvi informācijas atjaunošanai un papildināšanai. "Patlaban informācija tiek pārsūtīta no viena pie otra, un, vairākkārtīgi to pārrakstot, tiek lieki tērēti cilvēkresursi un ir lielāka neuzmanības kļūdu iespējamība," uzskata Sprūdža.

Tomēr "Hotel Bergs" direktore atzīst, ka kopumā pēdējā laikā uzlabojusies komunikācija ar "Live Rīga" pārstāvjiem. "Tas ļauj cerēt, ka tuvākajā laikā tiks uzlabota "Live Rīga" mājaslapā ievietotā informācija un rezultāti varētu būt vēl jūtamāki," pauž Sprūdža.

Arī viesnīcas "Dome Hotel" īpašnieks Gundars Ozols atzīst, ka pagaidām vēl nevar runāt par tiešu atdevi no "Live Rīga" kampaņas.

"Pastiprinātu interesi par Rīgu un līdz ar to viesu pieplūdumu kampaņas rezultātā neesam novērojuši. Interneta vidē esam pētījuši Krievijas resursus - visrūpīgāk tos, kas tika norādīti kā "Live Rīga" kampaņas kanāli, un tajos gandrīz nemaz neizdevās atrast kampaņas pēdas," atzīst Ozols.

Viesnīcas īpašnieks atzīst, ka "Dome Hotel & Spa" decembrī izdevies kāpināt viesu skaitu, tomēr tas pilnīgi noteikti esot viesnīcas mārketinga veikto aktivitāšu rezultāts.

Tūrisma kompānijas "Kaleva Travel" mārketinga direktors Pauls Gusts atzīst, ka vēl pagaidām nav novērojams tūristu skaita palielinājums, pateicoties "Live Rīga" kampaņas aktivitātēm, tomēr atdeve varētu parādīties nākamā gada pavasara un vasaras periodā.

Arī ceļojumu aģentūras "Latvia Tours" direktore Ieva Keiša atzīst, ka pagaidām "Live Rīga" kampaņas ietekme nav jūtama. "Lai novērtētu, cik liels tūristu skaits apmeklē Rīgu, "Live Rīga" kampaņas rosināts, būtu jāveic tūristu aptaujāšana vai anketēšana," norāda Keiša.

Kā ziņots, Rīgas mārketinga komunikāciju kampaņa septiņās valstīs notiek zem vienota zīmola "Live Rīga". Visos tirgos tiek izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt. Tāpēc kā vizuāls kampaņas motīvs izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup. Kampaņa papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.

Ņemot vērā ierobežotos resursus, "Live Rīga" ziemas kampaņas mediju stratēģija paredz, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem. Kampaņas mediju stratēģijā ņemta vērā mērķa auditoriju interese par ceļojumiem uz Baltijas valstīm un Austrumeiropas valstīm. Reklāmas kampaņa ir adaptēta katras valsts valodā.

Ziemas kampaņas interneta lapas izveidi finansējis viens no Rīgas tūrisma attīstības biroja dibinātājiem - Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic".

Komentārs par rakstu: Tūrisma nozares pārstāvji vēl nejūt atdevi no "Live Rīga" kampaņas, cerības liek uz nākamo sezonu

Vārds, uzvārds 

Komentārs 


Drošības kods 

Aptauja

Nepareizi ievadīts lietotāja vārds vai parole!