Pirmdiena, 18. Novembris, 2019
Doloresa, Aleksandrs
iPhone Android Mob
TwitterFoursquareDraugiemFacebookFlickrVimeo
Viesnīcu preces
Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta
 
 
 
 

Biodīzeļdegvielas peripetijas

otrdiena, 8. decembris (2009)   

Mana pirmā pieredze ar biodīzeļdegvielu ir priekšā braucoša mašīna, smaržojoša pēc treknas maltītes. Kad saņēmu atbildi, ka šis auto izmanto videi draudzīgo degvielu, atlika vien noelsties, jo neiedomājos ka mašīnu var kustināt kaut kas, kas ir radniecīgs ar sacepumu.

 

  Dzelteni vilnainais rapsu lauks

 

Biodīzeļdegviela ir ķīmisks savienojums – esteris, kurš veidojas, savienojoties rapšu (vai citai) eļļai un 100% spirtam katalizatora klātbūtnē. Biodegviela Latvijā vairs nav gluži sensācija, tomēr tā liek aizdomāties par vairākiem momentiem, uz kuriem nav rastas atbildes. Īsāk sakot, kas ir šī produkta plusi un mīnusi? Pirmkārt, sabiedrībai ir jāapzinās, ka biodegviela ir tā pati vecā labā zināmā degviela, vien radīta no biomasas. Un kopumā tā ir visai konstruktīvi pozitīva, bet mēle nesas tomēr sākt ar negatīvo biodegvielas aspektu, kas plašāk apspriests ir visai trūcīgi.

 Y09-585730

Pirmkārt, vai esat informēti, kas tas elastomers par zvēru tāds ir? Ar šo vārdu apzīmē parasti detaļas, kas nav veidotas no metāla, un tās galvenais raksturlielums ir tieši elastība. Lūk, tieši šīs detaļas ir vājais posms, lietojot biodīzeļdegvielu, jo dažādas blīves, šļūtenes, izolācijas materiāli ir jānomaina pret izturīgākiem, ja vēlaties pārvietoties videi draudzīgā veidā. Vēl vien nianse ir motora jaudas samazināšanās, kas liks vilties ne vienam vien kaislīgam braucējam, un, ja ņem vērā šo apstākli, pilnīgi absurdi liekas tas, ka pieaug arī degvielas patēriņš. Klāt vēl šim mikslim piebiedrojas vecie labie nosēdumi, kas mēdz izlīdzēt degvielas filtriem pārejas periodā ar aizsērējumiem, bet arī tas vēl nav viss.. Kad gaisa temperatūra ir pazemināta, rodas problēmas arī motora iedarbināšanai, un, ja tomēr piever acis uz šo visu, tad ne mazsvarīgāks fakts ir dārgākā pašizmaksa pie pašreizējām naftas cenā. Šie ir gluži oficiāli dati un fakti. Rezumējot jāsaka, ka katram individuāli ir jāizlemj, vai un ko lietot, kādas ir ne vien vēlmes, bet arī iespējas. 

Daudznozimigi

Interesanti, ka www.statoil.lv mājas lapā redzamā informācija sniedz gluži citu pozitīvi negatīvo jautājuma prizmējumu, un kā negatīvie aspekti minēti:

  • konkurence attiecībā pret pārtikas ražošanu (lauksaimniecība),

 

  • lietus mežu izciršana,

 

  • ražošanas veidi,

 

  • cilvēktiesības un darba apstākļi.

Šeit nu ir arī jāsaprot uzņēmuma ieinteresētība visu detaļu atklāšanā vai neatklāšanā. Secinājumus šoreiz atstāsim Post Scriptum vietā, kā Jūsu individuālās pārdomas.

Komentārs par rakstu: Biodīzeļdegvielas peripetijas

Vārds, uzvārds 

Komentārs 


Drošības kods 

Aptauja

Nepareizi ievadīts lietotāja vārds vai parole!