Sestdiena, 14. Decembris, 2019
Gaisma, Auseklis
iPhone Android Mob
TwitterFoursquareDraugiemFacebookFlickrVimeo
Viesnīcu preces
Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta    Pirtis un atpūta
 
 
 
 

Velotūrisms ir aizraujoš, bet bīstams

pirmdiena, 22. oktobris (2012)   

Apceļot gan dzimto zemi, gan ārvalstis velosipēda sedlos ir gan veselīgi, gan aizraujoši. Tu paspēj pamanīt daudz vairāk kā caur automobiļa vai autobusa loga. Nerunājot nemaz par kuģu satiksmi un lidmašīnām, kur pa ceļam redzams nav nekas. Taču, dodoties ceļā ar velosipēdu nākas apgūt dažas dzīves gudrības. Lai arī satiksmes negadījumā, iespējams, vainīgs nebūs velosipēdists, zaudētājs pedāļu minējs būs viennozīmīgi...

 

Satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti riteņbraucēji, neatkarīgi no tā, kurš ir vainīgs, ir īpaši bīstami pirmajiem. Īpaši bīstami ir satiksmes negadījumi, kuros iesaistītas kravas automašīnas. Pērn ceļu satiksmes negadījumos Latvijā vien ievainoti 536 velosipēdisti un mopēdisti. 19 gājuši bojā.

Lielākajā daļā satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti riteņbraucēji, notiek ar vieglajām automašīnām. Tomēr īpaši bīstamas riteņbraucējiem ir tieši sadursmes ar izmēros lielākiem transportlīdzekļiem. Svara, izmēra un ātruma dēļ sadursme ar kravas automašīnu riteņbraucējiem ir īpaši bīstama. Turklāt nav pat jānotiek sadursmei. Gaisa plūsma, ko rada kravas automašīna, braucot ar lielu ātrumu, var būt ļoti bīstama riteņbraucējam.

 

Īpaši bīstama situācija riteņbraucējam rodas tad, ja kravas automašīnas vadītājs, kas atrodas blakus, veic labo pagriezienu. Šādā situācijā riteņbraucējs, kas atrodas pie pašas ceļa malas, kravas automašīnas vadītājam var būt neredzams, jo atrodas viņa „aklajā zonā”. Nīderlandē aptuveni viena trešdaļa no visiem satiksmes negadījumiem, kuros iesaistītas kravas automašīnas un riteņbraucēji un beidzas ar smagiem ievainojumiem, notiek tieši, kravas automašīnai izpildot labo pagriezienu un neredzot riteņbraucēju, kas iekļuvis viņa „aklajā zonā”.

Ir jāņem vērā, ka, gatavojoties veikt labo pagriezienu, kravas automašīna sākotnēji var apstāties tuvāk kreisajai malai, radot samērā lielu atstarpi starp riteņbraucēju un automašīnu. Tomēr, veicot labo pagriezienu, situācija mainīsies, un automašīna piekļausies ceļa labās malas apmalei. Ja tajā vietā atrodas riteņbraucējs, tad situācija var kļūt ļoti bīstama.

 

Latvijā saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumu 224.punktu „velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai, ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla. Netraucējot gājējus un citus ceļu satiksmes dalībniekus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi, kā arī šķērsot brauktuvi pa regulējamām gājēju pārejām. Braucot pa ietvi, velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, bet, šķērsojot brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju, – ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēda vadītājam pirms gājēju pārejas šķērsošanas laikus jāsamazina braukšanas ātrums”.

 

Ieteikumi riteņbraucējiem:
- Atcerieties, ka autovadītājs jūs var arī neredzēt;
- Izvairieties no braukšanas līdzās kravas automašīnām — it īpaši krustojumos, kur atstarpe starp ceļa labo malu un automašīnu ir liela;
- Nepieņemiet, ka automašīna brauks taisni pat tad, ja nav ieslēgts virzienrādītājs;
- Ja jūs esat apstājies tukšā krustojumā un jums blakus apstājas kravas automašīna, ļaujiet tai braukt pirmajai, lai pārliecinātos, vai tā brauks taisni vai tomēr veiks pagriezienu.
 

Komentārs par rakstu: Velotūrisms ir aizraujoš, bet bīstams

Vārds, uzvārds 

Komentārs 


Drošības kods 

Aptauja

Nepareizi ievadīts lietotāja vārds vai parole!